26.5.2017.
Suradnja s Osnovnom školom Trnjanska na eksperimentima s proširenom stvarnošću u obrazovanju u sklopu SCOLLAm projekta se nastavio i u šk. god. 2016./2017. Tijekom proljetnog polugodišta šk. god. 2016./2017. fokus je dan na istraživanje razlika između „klasičnih“ digitalnih lekcija na tabletima (koliko se tako nešto može reći za bilo kakve lekcije na tabletima) koje su striktno vezane za virtualni svijet i lekcija gdje tableti prepoznaju predmete u prostoru kako bi proširili stvarnost učenika i povezali virtualni svijet, u kojem su današnje mlade generacije virtuozi, sa stvarnim svijetom oko njih.
Sadržaj lekcija koje su obrađene sa proširenom stvarnošću je proširen, te su tako učenici 3. i 4. razreda imali priliku učiti o velikanima hrvatske povijesti 19. st. kroz prvo klasičnu prezentaciju na tabletu a zatim kroz igru gdje im je tablet davao opise ličnosti te su oni morali prema danom opisu prepoznati o kome se radi te pronaći njegov portret u razredu i pokazati ga tabletu. Lekcija je bila toliko uspješna da su je učenici nastavili raditi daleko duže od očekivanog – skroz do zvona - te se je razvilo neformalno natjecanje među njima u koliko zadataka mogu riješiti. Učiteljice su bile oduševljene time jer je inače teško potaknuti učenike na učenje lekcija gdje se moraju na pamet naučiti činjenice.
Također, u sklopu Prirode i društva sa novim funkcionalnostima unaprijeđene su lekcije o recikliranju, prometnim znakovima i kako se pripremiti za odlazak na plažu tijekom ljeta. Provedene su i fokus grupe tijekom kojih su učenici izrazili svoje oduševljenje lekcijama u kojima „trče po razredu“, koje su nešto potpuno drugačije od njihovih uobičajenih zadataka u školi i koje oni percipiraju kao igru a ne učenje.
Ni matematika nije bila zapostavljena – popularni „papirići“ (markeri pomoću kojih tablet prepoznaje od učenika dano rješenje) su se vratili. Pomoći danih „papirića“ (markera sa brojevima u rasponu kojeg su učenici do tada obradili – lekcija se je provodila u 1. i 2. razredima) učenici su trebali riješiti zadatke iz matematike primjerene njihovoj razini. Dok se je svima sviđao pristup „trčanja po razredu“, bilo je učenika kojima se je osobito sviđao pristup s „papirićima“ jer su morali pretraživati papiriće da nađu točan odgovor te raditi s tabletom svojim tempom.
Serija eksperimenata je završila s pogledom u budućnost – lekcijom o nadolazećem ljetu. Dok će učenici uživati u zasluženom odmoru, na FER-u će podaci biti obrađeni kako bi se utvrdile prednosti pristupa s proširenom stvarnošću. Sveukupno, za istraživače na FER-u je iskustvo rada s učiteljicama i učenicima u OŠ Trnjanska bilo inspirirajuće, te smo im vrlo zahvalni na suradnji.